OH-CTL:n moottori on viime aikoina sammunut ainakin kolmeen otteeseen läpilaskuja tehdessä pakkasella, kun moottorin tehoja on lisätty ja etulämpö ei ole ollut päällä.
Kone on tarkastettu ja kuitattu huoltoyhtiön toimesta lentokelpoiseksi. Huoltoyhtiö on ohjeistanut, että pakkasella etulämpö on pidettävä päällä läpilaskussa tehojen lisäyksen ajan ja otettava pois vasta tehojen lisäyksen jälkeen.
Muista ja kertaa myös käsikirjan ylösveto-ohjeistus. Ensin täydet tehot, sitten vasta etulämpö pois.
Huolto-organisaation mukaan sammuminen kylmällä tehoja lisättäessa johtuu siitä, että CTL:ssä oleva kaasutintyyppi ei anna talvipakkasella tarpeeksi rikasta seosta, vaan vasta etulämmön käyttö pitää seoksen riittävän rikkaana.
Jos talvitoiminnasta on mitään kysyttävää, ota yhteyttä kalustovastaaviin. Vaikka kone on lentokelpoinen, kalustotiimi selvittää, voidaanko kaasuttimen toiminnalle tehdä jotain.