Vakuutusyhtiö määritteli että laskuvaurion korjaus ei ole kannattavaa ja päätyi lunastamaan koneen, joten ainakin MIK:issä COXin tarina päättyy ikävästi tähän.
Tämä antaa hallitukselle pohdittavaksi mielenkiintoisen aiheen korvaavan konetyypin ja -yksilön osalta. Vaihtoehdoista tullaan keskustelemaan myös koko jäsenistön kesken tulevaisuudessa kunhan jotain konkreettisia vaihtoehtoja on keskustelun pohjalle esittää. Pöydällä on alustavasti ollut muun muassa EASA LSA-luokka jonka edustajilla on keveydestään huolimatta merkittävän hyviä kuormaus- ja matkalento-ominaisuuksia. Hyvä kysymys on toki miten tällaiset kestävät koulutuskäytössä; Toisaalta perinteisen kaluston polttoainekulut ovat kasvaneet jatkuvasti. Tästä aiheesta on hyvä tilaisuus tulla keskustelemaan kerhoiltoihin, esim. pesutalkoisiin tänään keskiviikkona 25.9. klo 18 alkaen.