Heinäkuun toisella viikolla havaittiin että IHQ:n kanistereiden sisäpuolen maalipinta hilseilee polttoaineen sekaan, samoin kumisia tiivisteen palasia löytyi suppilon (tratti) suodattimesta ja vesibensanäytteistä. Käsipumppua käyttäessä kanisterista roskat ovat päässeet sellaisenaan tankkiin. Kone päätettiin maadottaa.
11.7. mekaanikko tarkastanut polttoainejärjestelmän ja polttoainesuodattimen, ja ne on todettu puhtaiksi, eli kone on jälleen lentokelpoinen. Vihreät kanisterit on otettu pois käytöstä, ja niiden tilalle on hankittu uudet metallikanisterit, samalla on hankittu pitkävartinen suppilo, mikä helpottaa tankkaamista.
KANISTERISTA TANKATESSA ON AINA EHDOTTOMASTI KÄYTETTÄVÄ SUODATINTA, MYÖS SILLOIN KUN KÄYTETÄÄN KÄSIPUMPPUA!
Edelleen odotellaan että Kananen saa autobensan jakelun toimimaan.
* * *
Some dust (paint and rubber) originating from fuel jerrycans was observed in fuel tank of IHQ. The fuel system has been emptied and inspected by a mechanic. The engine fuel filter was found clean, and the plane can be flown again. The green cans have been replaced with new cans of hopefully better quality and there’s now a better filter funnel.
THE FILTER FUNNEL MUST ALWAYS BE USED WHEN REFUELING FROM JERRYCAN, EVEN WHEN USING A MANUAL PUMP!