IHQ:un oli sunnuntain ja maanantain välisenä yönä yritetty murtautua vääntämällä kuomua takakautta auki. Kuomun saranamekanismi vaurioitui siten, ettei se mene kiinni – koneeseen ei onneksi kuitenkaan päästy sisään. Lisäksi vasempaan siipeen oli ilmestynyt jokunen naarmu ja oikeaan kengänjälki. Kone oli ja pysyy maadotettuna ja on hallissa sateelta suojassa.
IHQ:n vieressä olleeseen BF-lennon OH-NEUn sisään oli päästy, köydet irrotettu ja pyöräpukitkin huomattu ottaa pois. Seos oli työnnetty rikkaalle ja kaasuvipu eteen. Ja starttimoottori oli saatu linkkuveitsellä käyntiin. Jarruja ei sitten osattu käyttää…
Päivitys 5.9. IHQ:n vaurioiden status
Siiven kärkipala on irrotettu korjausta varten. Siivekevaurion osalta konsultoidaan Diamondia, tarvitseeko koko ohjainpinta vaihtaa vai voidaanko se korjata. Siiveke on hiilikuitua.
Olemme yhteydessä vakuutusyhtiöön sekä siivekkeen vaurion että kuomun ilkivaltavaurion osalta siltä varalta että siiveke ja kuomu jouduttaisiin uusimaan. Kuomun saranamekanismin varaosat on tilattu.
Kone on toistaiseksi maadotettuna.
Päivitys 9.9.
Näyttää siltä että kuomun saranavaurion korjauskustannus jää pienemmäksi kuin vakuutusyhtiön omavastuu. Korvausvaatimus jätetään poliisille/käräjäoikeudelle. Tekijät on saatu kiinni.
Siivekevaurion osalta ei uutta kerrottavaa.