SRH on fadec ongelmien vuoksi joutunut laskeutumaan Helsinki-Vantaalle. Kone siellä toistaiseksi, kunnes huolto saadaan paikalle.
Update 15:45
Koneen Fadec järjestelmä on havainnut raja-arvon ylittäneen mittaus arvon jostain koneen 65 anturista. Ennen kun selviää mikä anturi on kysessä on ennenaikaista sanoa onko kyse laite- vai anturiviasta. Vian sattuessa OH-SRH oli nousussa Helsinki TMA:lla.Koneen lasku Vantaalle onnistui normaalisti ja kone toimi normaalilla tavalla fadec-hälyytystä lukuunottamatta.
Olemme järjestämässä mekaanikkoa paikalle Vantaa businessplatalle, jossa SRH tällä hetkellä majailee.
Päivitys 19.06 11:00
OH-SRH siirretty turvaan TNT:n Jumbon jaloista. Mekaanikko saadaan konetta katsomaan maanantaina.
Päivitys 21.06 18:00
Moottori logi-data saatu toimitettua päivänpäätteeksi Joenservicen mekaanikkojen ja Sami Ropposen toimesta Saksaan. Kiitos iltapäivän aherruksesta.
Päivitys 22.06 21:00
Kone on tarkoitus lentää Torstaina malmille Mekaanikon ja testipilotin toimesta. Tehdas epäili ongelman aiheutuneen ilmakuplista polttoaineputkistossa 600h huollon jälkeen. Jos kaikki testilennolla ok ja sen jälkeisissä tarkastuksissa, saadaan kone taas käyttöön.
Päivitys 24.06 16:51
SRH on tänään EFHK:lla tehdyn tarkastuksen jälkeen siirtolennetty Malmille. Kone tarkastettiin vielä uudelleen Malmilla ja liittimien tarkastuksen jälkeen suoritetulla koelennolla kone toimi moitteettomasti. Kone on nyt vapautettu kerholaisten lennettäväksi näin hyvissä ajoin Juhannukseksi. Eli tapaus tältäosin käsitelty.
Kalusto