Kuten moni on Samin matkakertomuksesta huomannut jäi SRH Ruotsiin fadec B- valon sytyttyä ennen viimeistä legiä kotiin.
Kone saatiin korjattua noin viikon säädön jälkeen tämän viikon maanataina. Syyksi hälyytykseen paljastui vikaantunut/likaantunut moottorin kierroslukuanturi, jonka johdosta B-fadecin anturi antoi eri kierrosluku arvon kun A-fadecin anturi. Molemmat anturit irroitettiin ja putsatiin, jonka jälkeen hälyytys poistui ja kone kuitatiin taas lentokelpoiseksi.
Valitettavaa, että mekaanikon paikallesaanti ja vian paikallistaminen kesti näin kauan mutta se on kyllä tuttua aikaisimmista Diesel ongelmista. Tuntuu siltä, että vika kun vika niin vähintään viikko menee korjatessa ongelmaa. Onneksi ongelmia SRH:n moottorissa on ollut erittäin vähän.
Eli kone on nyt Malmilla ja kerholaisten käytössä . Matkan pölyt pestiin tiistaina pois koneen saavuttua Malmille, joten taas on kiva lentää puhtaalla koneella.
t:Marko E