Joukko kerholaisia kävi tutustumassa Pietarin siviili-ilmailuakatemian koulutussimulaattoreihin 3.-6. joulukuuta. Ohjaamoyhteistyö- ja mittarilentomenetelmiin keskittyvissä simulaattoreissa on videotykein toteutut visuaalit, mutta varsinaisia liikkuvia simulaattoreita oli vain yksi, 1960-luvulla rakennettu ja sittemmin modernisoitu Antonov An-26, joskin motion-toiminto oli teknisen vian takia pois käytöstä.
Kahden päivän aikana lennettiin ahkerasti etenkin Boeing 737 ja Airbus 320 simulaattoreita. Jokaisella oli myös mahdollisuus kokeilla kouluttajan opastamana An-26:tta. Niinikään testattiin Frascan G1000 Cessna 172 -simulaattoria ja peräti viiden videotykin visuaalilla varustettua Jakovlev Yak-18:aa, joka on alunperin nelipaikkainen koulukone jossa on meikäläisittäin “väärään” suuntaan pyörivä tähtimoottori, mikä teki lentoonlähdöstä haastavan – vasenta jalkaa sai antaa reilusti. Käytiinpä myös kurkistamassa Tupolev Tu-134:ää.
Jotta matka ei olisi ollut pelkkää simuilua, käytettiin yksi päivä Eremitaasin taideaarteisiin tutustumiseen.
Yak-18T
Luokka
An-26
A320
Frasca G1000 Cessna 172