Päivitys 9.3. Harjoitustoiminnassa Super Puma rullaa pyörillä, jolloin roottori pyörii tyhjäkäynnillä. Hälytystehtävässä lentoonlähtö tehdään välittömästi.
Rajavartiolaitoksen uudet Super Puma -meripelastuskopterit sijoitetaan Malmille, ensimmäinen saapui 28.2.
Super Puman ilmarullauksesta aiheutuva jättöpyörre on isompi kuin Agusta AB 412:n ja siis erittäin vaarallinen myös maassa oleville ilma-aluksille: hallin itäpäädyn tuntumaan (punavalkomaalatun luiskan luo) ei voi edes lyhytaikaisesti pysäköidä konetta ellei sitä ole sidottu painoihin. Lisäksi asematason itäosasta poistuu parkkiruutuja. Jättöpyörre voi aiheuttaa vaaraa myös tankkauspaikalla, eli IHQ:n kuomu on pidettävä kiinni ja pyöräpukit paikallaan estämässä koneen liikkeellelähdön.
New Super Puma sea rescue helicopters of border guard are based at Malmi. First one of them has already arrived. The wake turbulence of Super Puma during air taxi is much bigger than the one of Agusta AB 412, it is very dangerous to planes on ground. As a precaution no aircraft shall be temporarily parked near east corner (red/white painted area) of hangar unless properly stowed. Also some parking lots are removed from east part of apron. Wake turbulence may also be dangerous to aircraft at fuel station – make sure IHQ’s canopy is closed and use chocks to keep plane on its place.