Lauantain kerhopäivä kasasi uudempia ja vanhempia kerholaisia paikalle. Kova korkeapaine (QNH 1050!) pisti pilotit ruuvaamaan lennonlähdössä korkeusmittarin kalibroinnin aivan asteikon toiseen laitaan. Viikkojen matalapaineet sateiden ja matalan pilven muodossa on nyt pyyhkäisty sivuun ja vallitsee mitä parhain lentokeli. Nyt kaikki avaamaan vuoden 2012 lentokautta, toivottavasti viikolla saadaan lisää kalustoa rivistöön. Lue lisää…
SRH:n huolto edistyyUusi moottori kiinnitettiin kuluneella viikolla Sierra Romeo Hotel:in nokalle ja koekäytettiin. Kone saadaan piakkoin käyttöön, kun huolto valmistuu. Lycomingista poikkeavasti moottori on jo tehtaalla sisäänajettu, joten lentäjälle uusi moottori ei aiheuta muuta päänvaivaa kuin lyhyemmän ensimmäisen öljynvaihtovälin ja siten lyhyen huoltoseisokin. Kunhan kone on takaisin rivissä, voidaan ko. vaihdon ajankohtaakin arvioida tarkemmin. Aihe: Jäsenuutiset, Kalusto.
2012-01-28 at 13:31
| Vuoden 2011 lentotilastot valmistuneetLentokoneiden omistajat saavat vuosittain lähettää käyttötuntitietoja viranomaisille, jotka laativat omia tilastojaan materiaalista. Luvut saatiin kerhossamme tänä vuonna ennätyksellisen helposti kasaan, sillä MIK tietohallinnon toteuttama elektroninen lentokirjausohjelmisto on ollut koko vuoden käytössä. Tässä hieman statistiikkatietoa niille joita luvut kiinnostavat: Kerhossa lennettiin yhteensä 1601 lentosuoritusta joista muodostui kaiken kaikkiaan 1250 lentotuntia. Laskuja tehtiin yhteensä 3859 kpl. Korkea nousujen ja laskeutumisten määrä (2,4 laskua/lento) selittyy lukuisilla koulutus- ja harjoituslennoilla. Keskimääräinen lennon kesto oli 46 minuuttia. Kerhomme 1250 lentotuntia jakaantuivat karkeasti jaettuna seuraavasti: Aihe: Kalusto.
2012-01-22 at 18:39
|