Skip to content

CTL tilanteesta

CTL on syönyt uuden moottorin asennuksen jälkeen aivan liikaa polttoainetta ja moottorin mukana tullut uusi kaasari on ollut suurimman epäilyksen kohteena. Kaasaria säädettiin viime viikolla uusiksi valmistajalta tulleiden ohjeiden mukaisesti, mutta polttoaineenkulutusongelma ei poistunut. Lisäksi säätöjen jälkeen moottori tuntuu käyvän epätasaisesti laihennettuna. Tutkinnan alla on myös teoria siitä, että osa polttoaineesta päätyy jonnekin muualle kuin moottoriin lennon aikana – eli käytännössä jonkin putken tai polttoainekorkkien kautta taivaalle.

Kaasarin suhteen kokeilemme alkuviikosta vaihtaa koneeseen lainaksi saadun toisessa koneessa toimivan kaasuttimen. Kone pysyy näillä näkymin vain koelentokelpoisena, kunnes ongelmat saadaan korjattua. Suhtautukaa ensi viikon varauksiinne varauksella.

t. Kalusto

Aihe: Jäsenuutiset, Kalusto.

MI5:n lentoretki, picnic ja saunailta Vampulassa 21.8. klo 12 alkaen!

 Tervetuloa picnicille ja saunomaan Vampulaan Leevi K. Laitisen vieraaksi! Nautitaan yhdessä elokuun hyvistä lentokeleistä, vaihdetaan kuulumisia kesän reissuista ja suunnitellaan uusia. Ideana on, että jokainen konekunta tuo omat eväät mukanaan (ruoat, juomat ja ateriointivälineet). Leevin puolesta tarjolla on grilli, sauna, uintimahdollisuus sekä upea kelohaapamökki kiitoradan vieressä.

 Ilmoittautumiset www.lentopaikkakisa.com.

Lisätietoja: Heikki Leskinen, 040 5210 125

Aihe: Jäsenuutiset, Tapahtumat.

CTL tilannepäivitys

Kierroslukumittari on tänään testattu ja havaittiin että se näyttää 50 kierrosta liian pientä lukemaa. Eli jos se näyttää 2400, todellisuudessa kierrosluku on 2450. Jos mittari näyttää 2300, kierroksia on 2350, 1000 => 1050, jne.

Polttoaineen kulutus on vielä liian suuri. Kulutus näyttää 45 minuutin testilentojen perusteella olevan laihennettuna peräti 45 litraa tunnissa, eli täysillä tankeilla toiminta-aika on syytä laskea 3 tunnin mukaan.

Uusi kaasutin on haussa, ja kun sellainen löytyy, se asennetaan viipymättä. Verrokkikoneessa kulutus on 2350 kierroksella laihennettuna 34 litraa, joten toivottavasti saamme kulutuslukemat paremmalle tolalle mahdollisimman pian.

Laippojen ulostulo on mekaanisesti rajoitettu enintään 30 asteeseen (alunperin 40 astetta). Laippaindikaattorin neulan liikerata on tästä huolimatta kuitenkin 40 astetta, mutta laippa-asetus on siitä huolimatta maksimissaan 30 astetta.

Kone on siis lentokelpoinen.

Sekä CTL:n että COX:in GPS-tietokannat on päivitetty. SRH:n GPS:sään on uusi paristo tilauksessa – herjailee jo alhaisesta jännitteestä.

Kalusto

Aihe: Jäsenuutiset, Kalusto.

14 years ago
CTL uusi hinta
14 years ago
SRH kunnossa
14 years ago
SRH ongelmat jatkuvat
14 years ago
SRH tilannekatsaus
15 years ago
SRH taas rivissä
15 years ago
SRH Helsinki-Vantaalla
15 years ago
SRH odottamaan huoltoa
15 years ago
Uusi lupakirja!